tiistai 6. elokuuta 2013

Ensimmäiset varusteet

Olen ahkerasti tutkaillut verkkokauppojen valikoimia sekä lueskellut muiden aikuisballeriinojen blogeista varustevinkkejä. Päätin kuitenkin luottaa hankintani asiantuntijan käsiin näin ensimmäisten kohdalla. Kun tiedän oikeat koot ja opin omat mieltymykseni, voin jatkossa tehdä hankintoja helpommin netissä.

Normaalisti pukeudun farkkuihin tai mustiin housuihin, vihreään, turkoosiin tai ruskeaan yläosaan, mutta balettipukuni on vadelmanvärinen Capezion double strap camisole leotard, tossut ja trikoot on pinkit, myöskin Capezion, ja lisäksi ostin mustat shortsit sekä vaaleanharmaat säärystimet. Ostoslistalla on jossain vaiheessa lämmitin myös käsille ja hartioille, koska olen vilukissa. Eli vaikka arkiminäni ei olekaan pinkki, saa balettiminäni jatkaa sitä lapsuuteni vaaleanpunaista puuteriunelmaa.

Hauskaa oli kyllä huomata, että arkiminän ja balettiminän välille tulee selvä ero myös kokotaulukossa.  Normaalimaailmassa olen hoikka ja ns. pieni, tavallisimmin kokoa S tai 34/36. Balettimaailmassa olen jättimäinen, kokoa vähintään M, jopa L/XL. Joten vaihtelua tämäkin :D. Strategiset mittani ovat siis 54kg/169cm.

Olen venytellyt ahkerasti nyt monena päivänä, mutta let's face the fact: olen ihan toivottoman jäykkä. En siis pelkästään lihaksista, vaan tuntuu että osa nivelistäkin on jäykkiä, mm. vasen lonkka tuntuu ottavan kiinni ihan pienimmästäkin. Tosin se positiivinen huomio on kuitenkin tehtävä, että lihaksisto selvästi vastaa venyttelyyn ihan toisella tavalla kuin joskus nuorempana, ehkä tästä on kiittäminen fyysistä työtä ja siitä seurannutta hyvää lihaskuntoa. Sinänsä hauskaa, että 33-vuotiaana olen koko elämäni parhaimmassa kunnossa. Toivottavasti saisin nyt tämän liikkuvuuden suhteen myös itseni parempaan tilaan. Pitää vain jatkaa venyttelyä sinnikkäästi, vaikka se tuntuu hetkittäin turhauttavalta (ja juuri sen takia se niin monesti jääkin, kun se on jotenkin niin epämiellyttävää...).

Nyt hypistelen noita ostoksiani ja jatkan venyttelyharjoituksia ensi maanantain balettituntia  odotellessani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti